Benim Adım Khan (2012)

             
Rızvan Khan (Shahrukh Khan) küçüklüğünü annesiyle (Zarina Vahab) ıssız bir yerde geçiren bir müslümandır. Rızvan Khan aynı zamanda da Asperger sendromu hastasıdır.
  Bu hastalık Otizm rahatsızlığının bir çeşididir ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. Rızvan Khan Annesinin zamansız ölümünden sonra Amerika’ya küçük kardeşinin yanına göç eder. Orada tanıştığı ve aşık olduğu Mandira (Kajol) adında dul ve Hindu bir kadın ile evlenir. 11 Eylül saldırılarından sonra Mandira’nın oğlu faşist kesimler tarafından döverek öldürülür. Öldürülme sebebi annesi evlendikten sonra bir müslüman ismi olan Khan soyadını almış olmalarıdır. Bunun üzerine Mandira Rizvan’i terk eder. Rizvan ne zaman geri gelebileceğini sorunca, Mandira ona Amerika Birleşik Devletleri başkanına gidip, adının Khan olduğunu ama bir terörist olmadığını açıklamasını ve ondan sonra geri gelmesini söyler. Rizvan hastalığı dolayısıyla bunu ciddiye alır ve yolculuğuna başlar. Başkan ile buluşmadan geri dönmeyecektir ve ona diyecektir ki: “Sayın Başkan, benim adım Khan ve ben bir terörist değilim.”
  Filmin üzerine kurulduğu düşünceyi yansıtan olan bu cümle, 11 Eylül sonrası Amerika'sının "islamafobi" olarak yansıttığı islam düşmanlığını ve bunun toplumda yarattığı deformasyonu başarıyla ele alan bir filmdir. Halen islam düşmanlığının etkisini gösterdiği bu günlerde, insanların aslında farklı dinlere mensup olmadığı; aslında insanlar arasındaki tek farkın iyi- kötü ayrımı olduğu savı dile getirilmiştir. 
  Gerek Amerika'nın, gerekse islam uygarlığının penceresinden anlatılan "ırkçılık" ve bu düşünce sisteminin getirdiği toplumsal hal bence tarafsızca anlatılmış. Irak'ta oğlunu şehit veren anne ile, ırkçılık yüzünden oğlunu şehit veren annenin acılarının ortaklığına dikkat çekilmiş.
  Bence mutlaka izlenmesi gereken, hatta koleksiyonunuzda bulunması gereken filmlerden biri olmuş Benim Adım Khan. Son yıllarda etkisini iyice arttıran Bollywood etkisini hissedebileceğiniz güzel bir film... Filmi alttaki linkten izleyebilirsiniz. İyi seyirler.

Beğendiğim Replikler:



Benim adım khan ve ben terorist değilim.

- Başkanla yemek 500 dolar.
Khan: O kadar param var.
- Hangi kilisedensiniz?
K: Kilise mi?
- Evet. Sadece hıristiyan olanlar katılabilir tatlım.
K: Tatlım? Ama yardım tüm afrikalılar için toplanıyordu.
- Hıristiyan olanlar için tatlım.
K: Tamam tatlım. O para da hıristiyan olmayan afrikalılar için kalsın. Tatlım.

Polis: Washington‘a niye gidiyorsun?
Kahn: Başkanı görmeye.
P: ?
K: Ona bir şey diyeceğim.
P: Ne diyeceksin?
K :Benim adım Khan ve ben terörist değilim.

insanlar sadece 2′ye ayrılır ; iyiler ve kötüler.

marinda : Onu biz öldürdük hepsi benim suçum. Seninle evlenmemiş olsaydım bunlar olmazdı.One çok sevdiğini düşünmüştüm.Ne var yani soyadı değişmişse oğlumun? Ama yanılmışım.Farkediyormuş işte.Soyadı khan olduğu için oldürüldü o.Senin yüzünden öldü oğlum.
Khan: Ben, Ben ne söylediğini anlamıyorum mandira Sen iyi dğeilsin bence.
M: Bende, Bende ölmek istiyorum.
Khan : Hayır mandira olmaz sen ölme hayır hayır.Sakın sakın lütfen Ölme Beni yanlız bırakma
M: Beni yanlız bırak lütfen git.Seni artık görmek istemiyorm sana her baktıgımda sam aklıma geliyo.buna dayanamıyorum buna katlanamıyorm. SEnden ayrılıyorum Khan seni bırakıyorm terk ediyorum seni. git burdan.
K: Yo hayır Lütfen bunu yapma Lütfen terk etme ben giderim
M: tamam git ozaman hemen şimdi git.Hemen git lütfen. Git dedim git.
K: ama mandira ne zaman döneyim.
M: Nezaman mı döneyim dedin? Burda yaşayan 30 bin insanın 30 binide senden nefret ediyor.Git hepsine tek tek terörist olmadığını anlat tamammı ? Sırf onlarlada kalma Amerikadaki herkese Bunu söylemek zorundasın.Herkez duymalı Git ben terörist değilim de tamammı bunu yapabilir misin ? Git Başkana söyle ben terörist değilim Adım Khan de Oda Herkeze Sam’in terörist olmadığını söylesin.O daha çocuktu.Obenim bebeğimdi. İşte bunu başarabilirsen Geri dönebilirsin.

Mandira senden ayrıldığım o gün Gögüsüme bir bıçak Saplanmış gibi hissettim Önceleri gaz sıkıştırıyor sandım ama Ne kadar zencefilli gazoz içersem içeyim ağrı bir türlü geçmedi.Acı hala benimle.

Artık benim kalbimde sevgiye yer kalmadı. Aşk beni güçsüz kılabilir.Belki nefret bu mücadeleyi kazanmama belki yardımcı olur.

İbadet yere ve kişiye göre değildir inanca göredir.



Category:
Paylaş
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...